Rola mediów społecznościowych w e-biznesie

Rola mediów społecznościowych w e-biznesie

Przedsiębiorcy zajmujący się biznesem internetowym coraz częściej doceniają siłę mediów społecznościowych. Media społecznościowe takie jak na przykład Facebook są niezwykle potężnymi narzędziami, które umożliwiają szeroko pojętą promocję firmy, przeprowadzanie działań marketingowych, komunikację z klientami, prezentację oferty firmy oraz wiele innych. Niektórzy specjaliści zajmujący się badaniem biznesu internetowego zauważają tendencję przenoszenia działalności ze stron danego e-biznesu na fanpage na Facebooku. Fanpage to swego rodzaju strona internetowa danej firmy, która jest podporządkowana Facebookowi. To właśnie fanpage jest częściej odwiedzany przez użytkowników niż właściwa strona firmy. I to właśnie na fanpage’u dokonuje się wymiana informacji pomiędzy firmą a jej klientami. Co więcej, opinie dodawane przez klientów na firmowym fanpage’u mają ogromny wydźwięk i są bardzo istotne dla innych użytkowników i potencjalnych klientów firmy. Media społecznościowe są więc bardzo ważne podczas prowadzenia e-biznesu. Należy z rozwagą z nich korzystać. Poprawna i ciekawa komunikacja z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych zapewnia firmie dodatkowych klientów oraz fanów jej działalności. Natomiast brak obecności firmy w mediach społecznościowych może mieć zły wpływ na jej funkcjonowanie.